" ΏΘΗΣΗ "

" ΏΘΗΣΗ "

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΔΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ…



Γιατί τα παιδιά θα πρέπει να εργάζονται σε κάθετο επίπεδο…



Όταν ήμουν στο σχολείο δεν είχα σκεφτεί ποτέ το όφελος που θα είχα γράφοντας ή γενικά εργαζόμενος σε κάθετο επίπεδο, όπως στο λευκοπίνακα ή στο μαυροπίνακα με κιμωλία. Ως  θεραπευτής όμως κατάλαβα ότι είναι μεγάλο. Ως εργοθεραπευτής  ενθαρρύνω  τα παιδιά και τους γονείς να προτρέπουν τα παιδιά να δουλεύουν σε κάθετο επίπεδο.


Σχετική εικόνα



  1.Σταθερότητα Ώμου και Αγκώνα
Η χρήση  μεγάλων κάθετων επιφανειών όπως οι μαυροπίνακες με κιμωλία, οι λευκοπίνακες,  οι διαδραστικοι πίνακες   επιτρέπουν στα παιδιά να κάνουν μεγάλες κινήσεις με την ωμική ζώνη. Οι κινήσεις αυτές αυξάνουν  την αντοχή και την κινητικότητα σε όλους τους μυς και τις αρθρώσεις της ζώνης . Παρόλη τη δύναμη και το ‘’βάρος’’ του καθήκοντος   πρέπει να δουλεύουν ενάντια στη βαρύτητα και να διατηρούν σταθερό το χέρι τους προκειμένου να κάνουν ευθείες, οριζόντιες και κάθετες γραμμές 

  2.  Αμφίπλευρος συντονισμός
Έχετε ποτέ προσπαθήσει να χρησιμοποιήσετε ένα στένσιλ  σε κάθετη επιφάνεια ? Εγώ το δοκίμασα  για να κάνω ένα όμορφο λουλούδι  στον τοίχο. Ήταν πραγματικά καταστροφή!!!
Θέλει πραγματικά πολλές δεξιότητες. Είναι πραγματικά ένα δύσκολο έργο. Για τα παιδιά για να τραβήξουν ένα αντικείμενο  , να χρησιμοποιήσουν ένα μολύβι ή να κρατήσουν ένα χαρτί σταθερό για να γράψουν σε μία κάθετη επιφάνεια απαιτείται η χρήση δύο χέρια(ένα να κρατάνε και ένα να γράφουν ). Ταυτόχρονα απαιτείται ιδιοδεκτικότητα  και δύναμη να κρατήσουν το γραφικό εργαλείο.

 3.  Πέρασμα μέσης γραμμής σώματος
Όταν ένα παιδί γράφει ή ζωγραφίζει κατά μήκος μιας μεγάλης κάθετης επιφάνειας, θα πρέπει να περάσει τη μέση του σώματος του με το επικρατές χέρι του για να φτάσει και να καλύψει όλο το χώρο. Αυτή είναι μία σπουδαία δραστηριότητα για πρακτική που δυσκολεύονται με το πέρασμα μέσης  γραμμής και να εγκαθίδρυσουν το επικρατές του χέρι.

 Αποτέλεσμα εικόνας για παιδια που γραφουν σε πινακα


        4.Έκταση καρπού και λαβή μολυβιού
Η γραφή σε κάθετη επιφάνεια  θέτουν το καρπού σε εκτατική θέση που αυξάνει τη σταθεροποίηση του χεριού και καλύτερη λαβή  και έλεγχο των γραφικών εργαλείων.
  
 5. Οπτική προσοχή και οπτικοκινητικός συντονισμός
Η εργασία σε κάθετη επιφάνεια φέρνει την εργασία κοντύτερα στα μάτια του παιδιού. Έχοντας την εργασία κοντύτερα στα μάτια έχουν καλύτερη θέαση αυτού που έχουν να κάνουν. Ταυτόχρονα λειτουργεί πολύ βοηθητικά σε παιδιά που έχουν δυσκολίες να εστιάσουν με «οπτική» προσοχή στις δραστηριότητες  και βελτιώνει τον οπτικό-κινητικό συντονισμό. 

6. Βελτίωση χωρικών δεξιοτήτων
Όταν το παιδί εργάζεται σε μεγάλη κάθετη επιφάνεια  εκτελεί κινήσεις  σε όλα τα επίπεδα του  χώρου (πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά ) Το γεγονός αυτό βοηθάει  την κατανόηση των χωρικών εννοιών που σχετίζονται με  τη θέση του κορμιού του παιδιού στο χώρο.  

7.Αισθητηριακές δεξιότητες
Η εργασία σε κάθετο επίπεδο είναι ευεργετική για παιδιά με υπερκινητική εικόνα. Τα ίδια εργάζονται καλύτερα σε όρθια θέση σε σχέση με την  εργασία στο τραπέζι. Για να είμαστε ειλικρινής όλοι οι άνθρωποι αποδίδουν  καλύτερα αν μπορούν να αλλάζουν θέσεις κατά την διάρκεια   της εργασία τους.


 Αποτέλεσμα εικόνας για παιδια που γραφουν σε πινακα


 

      8.Αντοχή κορμού και στάση σώματος
Η εργασία για το παιδί που είναι γονατιστό ή όρθιο σε κάθετο επίπεδό του ‘’δίνει’’ μία γενναία δόση μυϊκής ενδυνάμωσης στο κορμό. Το παιδί δεν ακουμπά στην πλάτη της καρέκλας και δεν στηρίζεται πουθενά . Θα πρέπει από μόνο του να ενεργοποίηση τους μυς της πλάτης και της κοιλίας για να διατήρηση την σωστή στάση σώματος.




Παραδείγματα δραστηριοτήτων σε κάθετο επίπεδο
-Παίξτε με τα αυτοκόλλητα. Κολλήστε τα αυτοκόλλητα μαζί με το παιδί σε διάφορα σημεία του τοίχου. Στη συνέχεια  δώστε στο παιδί οδηγίες για το αυτοκόλλητο που θα ακουμπήσει. Μπορεί να είναι ψηλά και να χρειαστεί να πηδήξει ή να είναι χαμηλά και να σκυψει.
-Φτιάξτε το δικό σας τοίχο με LEGO. Χτίστε με LEGO σε κάθετο επίπεδο.
-Κολλήστε χαρτί στο τοίχο και ζωγραφίστε με στένσιλ.
-Ζωγραφίστε με οδοντόβουρτσα ή με ρολό ζωγραφικής.
-Παίξτε με μαγνήτες στο ψυγείο.
-Παίξτε με αφρό ξυρίσματος ή  δακτυλομπογιές   σε καβαλέτο.
-Παίξτε με σχήματα  από φελλό  σε φελλοπίνακα .
-Παίξτε με γράμματα  ή ζωγραφιές σε πίνακα με κιμωλία.
-Κάνετε καθαριότητα στα τζάμια.
-Συνεργαστείτε με το παιδί στο πλύσιμο του αυτοκινήτου.
-Γράψτε στο πλακάκια του μπάνιου με αφρό ή με χρωματιστά κραγίον.
-Σβήστε ζωγραφιές από πίνακες.   

Το παρών κείμενο αποτελεί ελεύθερη μετάφραση  του κειμένου : Why Kids Should Work on a Vertical Surface (https://theinspiredtreehouse.com/motor-skills-and-more-working-on-a-vertical-surface/ )

                                                                                      Γριμπαβιώτης Αλεξανδρος


                                                                                                       Εργοθεραπευτής